söndag 20 maj 2012

Häggen blommar

Nu blommar häggen, det doftar svagt med varje vindpust, lika fantastiskt varje år när det händer :) Man vill bara vara ute. Det har till och med varit lite sol idag och lite varmare. Jag kommer på mig själv varje år med att vänta och vänta efter solen och värmen så att jag knappt inser att jag är mitt i den vackraste tiden, det är ljust länge, det blommar och doftar...  Ska försöka ta vara på det i år och bara  vara i det fantastiska så mycket det går. Njuta av livet och det som är gott.

Det har varit en skön långledighet med många trevliga inslag. Bra film, morgonkaffe i solen :) barnen har cyklat och hoppat studsmatta, lekt mycket med kompisar, huset har varit fullt :)

Var hos Ehrnströms på middag igår kväll, så trevliga de är :) god mat, gott vin och många skratt. Kom hem rätt sent, superskönt ute, en riktig försommarkväll, ljummetoch härligt, det doftade fräscht och lätt. Det är såna små saker som kan göra mig så lycklig :)

Nu blommar häggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar