måndag 7 maj 2012

Kommunikation

Vi var på kommunikationsutbildning i förra veckan med jobbet. Det gav mig nyttiga insikter om mig själv och mitt samspel med andra. Bemöta andra med respekt, det var ju inte direkt nån nyhet hur viktigt det är. Men att respektera sig själv också!! Folk får dig bara att känna dig mindre än dem om du tillåter det! Något jag får jobba med då och då.

Vi gick också igenom olika arbetsstilar, inte helt oväntat var jag typen " Var perfekt" med höga krav på mig själv :)

En nyttig övning var att ge de andra tre personerna runt bordet två komplimanger var. Något vi borde göra varje dag egentligen, det gör så mycket. Gissa vad jag fick för några?? :) Glad och trevlig, glad och hjälpsam. Glad och snäll. Den bästa kommentaren jag fick under dagen var "Du delar genomtänkta tankar". Den betydde mycket.

Har varit på pappas grav ikväll och tänt ljus, det är hans födelsedag. 64 år skulle han blivit. Där var fint, mycket ljus och blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar